Z badań przeprowadzonych w marcu przez agencję Difference na zlecenie KROSS wynika, że ponad 25% ankietowanych Polaków planuje kupić jednoślad w nadchodzącym roku, a jako miejsce zakupu wskazuje sklep stacjonarny, których znaczenie rośnie. To właśnie tam można oczekiwać fachowego doradztwa i wsparcia w procesie wyboru odpowiedniego modelu oraz rozmiaru roweru, a także akcesoriów. Z najnowszego badania wynika, że ankietowani, którzy kupili rower, w większości wybierali modele KROSS, natomiast wśród osób, które rozważają zakup roweru, dominacja KROSS jest szczególnie widoczna. Najwięcej jednośladów planujemy kupić w miesiącach od marca do końca maja, deklarowali w badaniu ankietowani.
- Wnioski z badania potwierdzają to, co w KROSS i na rynku obserwujemy od 2 lat. Popularność rowerów rośnie, bo Polacy przekonali się, że to doskonała alternatywa dla samochodów czy transportu miejskiego w czasach pandemii. Od wielu dni rosną ceny paliw i dla wielu z nas jest to dodatkowa motywacja do przesiadki na rower. Konsumenci zauważyli także coraz lepszą infrastrukturę w miastach, doceniają też, że rower to bezpieczny i ekologiczny środek transportu, który dodatkowo pomaga nam zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. KROSS sprawnie dostosował swoją działalność operacyjną do nowej rzeczywistości i jest bardzo dobrze przygotowany, by zaspokoić rosnący popyt na rowery. Zadbaliśmy o ciągłość dostaw, deklarujemy najwyższą spośród polskich producentów dostępność sprzętu. W 2022 zaoferujemy kilkadziesiąt różnych modeli rowerów, w tym całą gamę rowerów elektrycznych, w przystępnych dla każdego cenach – mówi Jacek Bugaj, członek zarządu KROSS odpowiedzialny za sprzedaż.
Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma zakłada wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. Firma jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.
W nadchodzącym sezonie do sprzedaży trafi rekordowa liczba rowerów KROSS. W ofercie są sprawdzone kategorie rowerów rekreacyjnych, miejskich i sportowych, a także 23 modele rowerów elektrycznych. Polscy konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po tego typu rowery, sprzedaż elektryków rok do roku wzrasta o kilkaset procent.
Rok 2020 i 2021 przyniosły ogromny boom na rowery na całym świecie. Pandemia i ograniczenia w mobilności sprawiły, że wiele osób przesiadło się na rowery. W ten sposób można bezpiecznie dojeżdżać do pracy, a poza tym, jazda na rowerze jest doskonałą formą na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną, co w czasach pandemii ma kluczowe znaczenie. Wiele miast w Europie natychmiast podążyło za potrzebami mieszkańców. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. W konsekwencji konsumenci szturmują sklepy rowerowe od 2020 roku.
Polski KROSS w odpowiednim czasie przewidział nie tylko zwiększone zainteresowanie klientów, ale także właściwie zdiagnozował problemy z łańcuchem dostaw. Przebudowując swoje procesy i kontrakty z dostawcami, jako jedyny polski producent jest w stanie dostarczać rowery na poziomie przekraczającym 90% zamówień.
Paweł Świąder
Partner Zarządzający
Pan z Krossa zataił, że rosną ceny rowerów. Jeden z rowerów innej wprawdzie marki, na" A" dziś jest droższy o 1000 zł w porównaniu do ceny z lata 2020 r. Na pewno nie dotyczy to tylko rowerów marki na" A". Jest jeszcze problem kradzieży rowerów, w Świnoujściu to plaga.
20:13- to zawsze bardziej zależy od kierowców, od samochodów, bo w Polsce jest paradoks: to posiadacze praw jazdy zabijają, wymuszają pierwszeństwo, mijają rowerzystów w odl.mniejszej niż kodeksowy 1 metr, " nie widzą" rowerzystów. Rowerzyści też bywają winni, ale też jako że jeżdżą dość rzadko lub od niedawna, nie znają NIEPISANEJ zasady: ustępuj, mimo że masz prawo zapisane w kodeksie, do końca nie ufaj, czekaj, aż się auto zatrzyma, bo póki tego nie zrobi, nie jesteś pewny, że ciebie kierowca widzi
ŚMIEM TWIERDZIĆ ŻE TEN ROK BĘDZIE Z LICZBĄ NAJWIĘKSZYCH WYPADKÓW Z UDZIAŁEM ROWERZYSTÓW JUŻ TERAZ MNÓSTWO UKRAIŃCÓW JEŹDZI DO PRACY